Credit: @rinketjepkema

Rinke Tjepkema

Rinke Tjepkema is sinds 2019 hoofdredacteur van Vogue Nederland. Samen met het Vogue team creëerde Rinke tijdens de corona crisis een eerste Vogue editie geheel op afstand van elkaar gemaakt. Met behulp van talloze video calls, whatsapp berichten en telefoongesprekken, kwam dit juni issue tot stand. Het thema van dit nummer is ‘Alone Together’, waarbij de saamhorigheid die we voelen tijdens deze crisis centraal staat, ook al kunnen velen van ons niet samen zijn. Op de cover schitteren 9 Nederlandse modellen, allemaal apart gefotografeerd door Ferry van der Nat op een polaroid. Allen droegen een witte blouse of wit T-shirt. De zoekopdrachten naar witte T-shirts stegen in Nederland de afgelopen weken met 93%.

Credit: @lizzyvdligt

Lizzy van der Ligt

Één van Nederlands eerste mode-bloggers, Lizzy van der Ligt deelde al heel wat tips en tricks om creatief en actief te blijven tijdens deze quarantaine. Lizzy staat bekend om haar kleurrijke outfits en is niet bang om te mixen en matchen. In 1 van haar Instagram posts deelt ze, hoe je je eigen witte sokken kan customizen door ze te tie-dyen! Dat tie-dye een enorme trend is, blijkt uit de laatste Lyst cijfers: de zoekopdrachten naar deze items zijn met 367% gestegen de afgelopen maanden in Nederland!

Credit: @queenofjetlags

Noor de Groot

Tijdens de quarantaine zijn allerlei leuke challenges ontstaan op Instagram. Een challenge die echt viral ging is de #pillowchallenge. Influencer Noor de Groot, beter bekend als Queen of Jetlags, kon ook deze challenge niet aan haar voorbij laten gaan. Bij de Pillow Challenge wordt een kussen gedragen als mini-jurkje, en vastgemaakt rondom je taille met een opvallende riem. Noor heeft voor deze challenge gebruik gemaakt van een Gucci riem. Opvallend is dat de zoekopdrachten naar een Gucci riem de afgelopen twee maanden met 221% gestegen in Nederland.

Credit: @mrsjamieli

Jamie Li

Mommy YouTube vlogger, Jamie Li heeft na een lange stop het vloggen tijdens de quarantaine weer opgepakt. In haar wekelijkse vlog neemt ze ons op ”een humoristische manier’ mee in haar hectische leven als moeder van 2 kleine boys tijdens de lockdown. Jamie staat bekend om haar sportieve maar toch stijlvolle outfits, gestyled met de nodige accessoires zoals grote gouden hoop oorringen. De zoekopdrachten naar deze oorbellen is met 154% gestegen in de afgelopen 2 maanden.

Credit: @annanooshin

Anna Nooshin

Nederlandse ondernemer, presentatrice en mode vlogger Anna Nooshin, startte tijdens quarantaine een nieuwe YouTube serie: Quarantour. In deze serie neemt Anna via Facetime een kijkje in de leukste en meeste spraakmakende huizen in Nederland. Deze home-tours zijn opgenomen met verschillende celebs. Daarnaast begon Anna met de IG-TV serie #TEATIME. In deze video’s beantwoordt ze alle vragen van haar volgers en geeft zij hen tips voor de tijd in quarantaine. Andere opvallende zaken waar Anna Nooshin zich afgelopen tijd mee bezig hield waren deelnemen aan de Pillow-Challenge en het verloten van haar designer tassen. Een deel van de opbrengst doneerde zij vervolgens aan het goede doel. De kledingkeuzes van Anna hebben effect op het zoekgedrag van Nederlanders. Nadat zij een gele jurk droeg en dit postte op Instagram, stegen de zoekopdrachten naar gele jurken met 137%!

Credit: @romeestrijd

Romee Strijd

Romee Strijd, één van Nederlands bekendste modellen, spendeerde gedurende quarantaine het meeste van haar tijd thuis met haar vriend Laurens van Leeuwen. Romee & Laurens kondigde onlangs ook aan in blijde verwachting te zijn van hun eerste kindje! Afgelopen weken is Romee actief geweest op TikTok. Ze heeft verschillende grappige filmpjes en dansvideo’s opgenomen met Laurens en vriendinnen. Op Instagram deelde Romee workout video’s en gaf haar volgers tips om gezond te eten tijdens quarantaine. Door haar werk als Victoria Secret model, post Romee regelmatig foto’s in lingerie. De zoekopdrachten naar lingerie stegen in Nederland sinds begin maart met 56%.

Credit: @annekeemolenaar

AnneKee Molenaar

Model AnneKee Molenaar en haar vriend Matthijs de Ligt, brachten een groot deel van de quarantaine door in Turijn, Italië. Omdat Italië de afgelopen periode in totale lockdown verkeerde, heeft ze veel weken thuis doorgebracht. AnneKee maakte in deze periode veel ‘quarantaine’ Instagram stories, waar ze haar dagelijkse routine deelde met haar volgers. Hierbij focuste ze zich vooral op de topics: ‘fit blijven’ en ‘studeren’ tijdens quarantaine. AnneKee deelde ook verschillende yoga-workout video’s. Zoekopdrachten naar Alo Yoga stegen met 125% nadat zij in april deze yoga legging droeg.

Credit: @sanderkleinenberg

Sander Kleinenberg

Sander Kleinenberg, DJ en vriend van influencer Noor de Groot, heeft tijdens de quarantaine een audio/video set opgenomen vanuit zijn eigen dakterras in Amsterdam. Hierdoor konden zijn fans ondanks de situatie toch op een unieke manier van zijn muziek genieten. De set konden zijn fans via YouTube zien en is 4.246 keer bekeken. Tijdens de set droeg Sander een beanie van Gucci. Nadat Sander op zijn Instagram te zien was met de Gucci beanie op 26 april stegen die zoekopdrachten naar dit item met 128%.

Credit: @rianne.meijer

Rianne Meijer

Influencer Rianne Meijer wordt geprezen om haar hilarische Instagram posts. Naast haar perfecte plaatjes op Instagram, plaatst ze ook ‘real life’ foto’s die herkenbaar en vooral eerlijk zijn. Een vorm van nuchterheid & luchtigheid die we allemaal wel kunnen gebruiken tijdens deze crisis. In één van deze posts draagt Rianne een sweatshirt van Adidas Originals. En wat blijkt? Er was een piek in Nederlandse zoekopdrachten naar Adidas de dag nadat haar post live ging.

Credit: @koninklijkhuis

Maxima

Koningin Maxima is een duidelijk stijlicoon en heeft tijdens de quarantaine een grote impact gemaakt met haar looks. Op 17 mei vierde Koningin Maxima haar verjaardag en zoals we van haar gewend zijn, deed zij dit in stijl. De koningin vierde haar 49e verjaardag vanuit huis en bakte een typisch Argentijnse lekkernij: Alfajores van dulce de leche. Tijdens het bakken van haar lievelingskoekjes droeg Maxima een blouse van Gucci. Er werd daarna vaak gezocht naar een gouden metallic top zoals die van Gucci. Daarnaast droeg Maxima tijdens de dodenherdenking op 4 mei een prachtige full look van Valentino. De zoekopdrachten naar dit merk stegen in de dagen na de herdenking met 12%.

The Power Lyst De meest invloedrijke personen volgens Lyst

De afgelopen maanden is ons leven op zijn kop gezet. We leerden te communiceren met Zoom, niets leek luxueuzer dan ons aan te kleden voor een korte wandeling en we kwamen in contact met mensen die we nog nooit persoonlijk hebben ontmoet. Deze personen hebben ons vermaakt, geholpen en zijn onderdeel geworden van ons dagelijks leven op een manier die we nooit hadden verwacht. Terwijl we langzaam weer beginnen met het hervormen van onze maatschappij, vieren we met Lyst de publieke figuren die het verschil hebben gemaakt tijdens de pandemie. Na analyse van onze gegevens hebben we dieper gekeken naar de meest invloedrijke mensen in de mode op dit moment. We hebben de tien meest inspirerende persoonlijkheden gekozen die tijdens Covid-19 opvielen.

Om de resultaten te verzamelen analyseert het wereldwijde modezoekplatform Lyst het online winkelgedrag van Nederlandse shoppers die naar mode zoeken, browsen en kopen bij duizenden ontwerpers en winkels online. De formule achter deze lijst houdt rekening met wereldwijde Lyst- en Google-zoekgegevens, toename van volgers, evenals vermeldingen op sociale media en lokale statistieken over een periode van 2 maanden.

Lyst is ’s werelds grootste modezoekmachine die jaarlijks door 100 miljoen shoppers wordt gebruikt om precies die items te vinden die hun hart sneller laten kloppen. Met meer dan 6 miljoen modeproducten van 12.000 ’s werelds grootste modemerken en -winkels, brengt Lyst het breedste online aanbod in luxueuze en eigentijdse mode en dat maakt Lyst een unieke bron van wereldwijde mode-informatie.

Klik op de foto’s hieronder en ontdekt wie deze invloedrijke personen zijn!

Prev
Next

Ontdek de Power Lyst van Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië.

Voor meer informatie over deze campagne, kan u contact opnemen met: press@lyst.com